Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/seo/public_html/280.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349

Warning: mkdir(): Disk quota exceeded in /home/seo/public_html/280.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 504
Ćwiczenia usprawniające mózg | Poprawa pamięci

Gimnastyka mózgu dla dorosłych

Gimnastyka mózgu – to może brzmieć trochę niewiarygodnie. Gimnastykujemy swoje ciało by było w dobrej kondycji fizycznej, ale możemy i powinniśmy gimnastykować swój umysł. Ćwiczenia umysłowe pomagają pobudzać mózg do wytężonej pracy, lepszego zapamiętywania, percypowania wzrokowego jak i słuchowego i ogólnie lepszej koncentracji na wykonywanych codziennych czynnościach. Warto pomyśleć takiej gimnastyce nie tylko kiedy na co dzień pracuje się umysłowo, każdy dorosły od czasu do czasu powinien ją stosować by wspomagać procesy myślowe, trening pamięci i inne czynności. W końcu mózg jest naczelnym wodzem naszego organizmu i to on kieruje wszelkimi procesami w nim zachodzącymi.

Czym jest gimnastyka mózgu? Inaczej nazywana jest kinezjologią edukacyjną. Jej twórcą jest uczony z Uniwersytetu Kalifornijskiego P. Dennison. To nowoczesne metody, dzięki którym następuje synchronizacja pracy obu półkul mózgowych. Chodzi dokładnie o wykorzystanie ćwiczeń fizycznych do zwiększenia skuteczności nauki, nie tylko mózgiem, ale wręcz całym ciałem. Nie tylko mnemotechniki usprawniają pamięć, zaproponowane ćwiczenia wspierają proces uczenia się czytania, pisania, twórczego myślenia jak też prowadzą do polepszenia zdolności dzieci z trudnościami w nauce. Co więcej gimnastyka mózgu dla dorosłych może pobudzać motywację do uczenia się nowych informacji dotąd nieznanych. Wśród zestawów gimnastycznych znajdują się

Przykładowe ćwiczenia:

ćwiczenia aktywizujące– rysowanie ósemek oburącz jednocześnie: na tablicy, kartce papieru lub w powietrzu palcem- poprawia koncentrację, wzmacnia mięśnie oczu, przydatne szczególnie dla osób pracujących przy komputerze.

wydłużające– wypady: ćwiczenie stóp u prawej palce kierujemy w prawo u lewej na wprost. Robimy wydech uginamy prawe kolano a przy wdechu prostujemy je. Wpływa to na poprawę koncentracji i rozumienie tekstu czytanego cicho.

energetyzujące– punkty na myślenie: lewa ręka na pępku, prawa masuje punkty tuż pod obojczykiem, po lewej i prawej stronie mostka. Oczy natomiast wodzą wzdłuż linii styku sufitu i ściany – usprawnianie czytania i pisania na komputerze.

wyciszające– punkty pozytywne: dotykamy palcami nad brwiami tuż pod linią włosów – aktywizacja przednich płatów mózgu.